2012. július 16., hétfő

kencesuli tábor menüje kedd

Répás szójafasírt
Eredeti recept innen: nosalty.hu
Nálam így nézett ki:
2 doboz szójagranulátum (összesen 30 dkg)
2 nagyobb répa
2 tojás
szárított petrezselyem
só, bors, paprika
1 gerezd fokhagyma
zsemlemorzsa

A szóját 6 dl vízbe áztattam fél órára, a vizet mind magába szívta, úgyhogy nem kellett kinyomnom, lereszeltem hozzá a répát, a fokhagymát átnyomtam, és a többivel összegyúrtam, nagyon jól formázható állaga lett, morzsa annyi kell bele, kb 3-4 ek, hogy massszív legyen a massza.
Az egészet még felturbózhatjuk kukoricával, sajttal, borsóval is.
Kicsi lapított kerek gombóc formára alakítottam, de lehet akár teljesen laposra, sütésnél figyelni kell, hamar színt kap.

Mustáros-sörös hús
1 kg sertéslapocka (vagy comb, karaj, ki mit szeret)
mustár
2 gerezd fokhagyma
só, bors
0,5 l sör
3-4 ek liszt

Előző nap a húst felkockáztam, tálba tettem, sóztam, borsoztam, nyomott fokit és nagyon sok mustárt, legalább 5 ek-al tettem rá, jól összekevertem, és letakarva hagytam érni másnap reggelig.

Én most kétféle mustárt használtam, üvegeset (simát) és magosat (nem a száraz fűszer, ez is üveges, csak egész mustár is volt benne), de remekül mennek hozzá még az isteni fűszeres, paradicsomos, ínyenc mustárok is, persze ebből csak 1-2 ek, mindenképp kell a sima is hozzá és végül ráöntöttem a sört.

Másnap egy magas falú sütő tálba borítottam az egészet, és a sütőben sütöttem-pároltam, de fazékban is ugyanúgy lehet persze. Kb 1 óra alatt kész, de még finomabb, puhább lesz, ha többet van benn még fél órával legalább.
Behabartam liszttel, a leve ugyanis elég sok és folyékony, nem felhasználni vétek lenne.
Tejszínes habarással még finomabb.
Picit a sörtől kesernyés íze van, lehet fele-fele fehérbor és sör a páclé, akkor nem annyira érezni.



Gyümölcssaláta
Amilyen egyszerű, annyira finom, csak azt nem értem, miért nem csináltam még sose. :)
Bármilyen idénygyümölcsből, ízlés szerint délit is hozzátehetünk.

Most volt:
banán
sárgabarack
eper
alma
nektarin
sárgadinnye
méz
citromlé

Mindent felkockáztam kisebb falatnyi darabokra, nagy tálba tettem, a mézből, citromléből öntetet csináltam, amit ráöntöttem és állni hagytam 1 napot. Egyenlő arányban volt a méz és a citromlé, nem volt olyan sok, hogy ellepje, de nem is ez a cél, a gyümölcsök annyi levet engedtek, hogy másnapra majdnem az egészet ellepte a finom gyümölcslé. Néha átforgattam óvatosan, a mézes öntetből mindenhova jusson.
Kalóriaturbózásnak fagylaltot ettünk hozzá.
Fokozni lehet még fűszerekkel, pl fahéjjal, gyömbérrel, kardamommal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése