2012. július 22., vasárnap

kencesuli menü szerda


Sajtos zöldfűszerleves
2 liter zöldségalaplé
medvehagymás kockasajt 5 db
2 dl tejszín
kapor
zeller
petrezselyem
só, bors
Az alaplébe tesszük a sajtot és a fűszereket, felforraljuk, a tejszínnel egyet még rottyantunk rajta. Hozzá barna, magos kenyér illik, vagy sajtos pirítós.

Juhtúrós-csirkés-aszalt szilvás palacsinta
1 fej hagyma
1 egész csirkemell filé
10 dkg juhtúró 
1 nagy pohár tejföl
1 csomag aszalt szilva - kb 20 dkg
2 nagy csipet friss rozmaring (szárított is tökéletes)
só (evvel csínján a túró miatt)
bors
10-12 palacsinta
tejföl a tetejére
A hagymát félbe, majd karikára vágtam, megpároltam olajon, majd a felkockázott csirkét rádobtam, saját kiengedett levében megpároltam, pici sóval, borssal. Utána hozzáadtam a túrót, tejfölt, rozmaringot, darabokra vágott szilvát. Ha nagyon sűrű, pici vizet lehet, ha híg, akkor pici liszttel elhabarni a tejfölt.
Pár perc elég neki, amíg összerotyog, és összeállnak az ízek, közben figyeljünk, ne kapjon le.
Még jobb, ha fél-egy napot áll a szósz, akkor még finomabb lesz.
Ha nagyon ki akarunk tenni magunkért, a palacsinta közepére teszünk a mártásból, és batyu szerűen összefogjuk.

A vega ebédhez tartozott még túrókrémes palacsinta és lekváros palacsinta (epres-rebarbara és banános cukkini volt a lekvár)
A túrókrémbe a túrón, porcukron kívül tettem citromlevet és vaníliarúd kikapart belsejét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése