2012. július 25., szerda

kencesuli menü péntek

Árpagyöngyös májas rakott zöldbab
20 dkg árpagyöngy (gersli)
80 dkg mirelit zöldbab
fél liter tejföl
80 dkg csirkemáj
só, bors
2 gerezd fokhagyma
1 hagyma
pirospaprika
Az árpagyöngyöt kétszeres mennyiségű sós vízben megfőztem. Olyan mint a barna rizs, kicsit keménynek tűnik megfőve, olyan harapós lesz, szóval aki nem szereti ez utóbbit sem, az váltsa ki fehér rizzsel.
 A hagymát, fokhagymát megdinszteltem, majd rádobtam a májat, amit nagyobb darabokban hagytam, hamar megpuhul, sóztam, borsoztam, paprikával szórtam meg.
A zöldbabot annyi sós vízben, amennyi ellepte, megfőztem, majd leszűrtem.
Aztán belerétegeztem egy nagyobb sütőtálba, bab, máj, gersli, tejföl, már nem emlékszem hány réteg lett, de kettő biztosan, a tetején is tejföl volt. 200 fokos sütőben kb 40 percig volt benn.
Brokkolis-aszalt paradicsomos penne
fél kiló penne tészta
50-75 dkg brokkoli
8 db aszalt paradicsom
2 gerezd fokhagyma
1-2 marék tisztított napraforgó mag
1 doboz szárított erdei gombakeverék
olívaolaj
só, bors
A gombát előző nap beáztattam vízbe, hogy megszívja magát, másnap kicsi darabokra vágtam (előző nap, szárazon könnyebb lett volna), majd az olajon megfuttatott fokhagymához adtam a levével együtt. A brokkolit kisebb darabokra vágtam, a nagyon húsos szárát nem tettem bele, majd hozzáadtam a gombás léhez, pici vizet igényelt még. Az aszalt paradicsomot pici darabokban adtam hozzá, majd a napraforgómaggal együtt készre pároltam. A megfőtt tésztához kevertem a feltétet és meglocsoltam még olívaolajjal. Egy kis parmezánforgács igen jól megy hozzá. :)
kókuszgolyó
darált háztartási keksz
kakaópor
kókuszreszelék (a masszába és a golyó külsejére is)
porcukor
rizstej
Na ez az az édesség, ahol nincsen méricskélés, ízlés szerint és az éppen adott mennyiség a döntő. Olyan kókuszreszeléket szoktam venni, ami nem apró, hanem nagyobb méretű, ennek valahogy intenzívebb kókusz íze van. Persze a rizstej helyett sima tej is jó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése